PS3 News: LittleBigPlanet Set For Blu-Ray Only, No PSN Release - PS3 News

Members Login: Register | Why sign up? | Forgot Password?

LittleBigPlanet Set For Blu-Ray Only, No PSN Release

Now that Burnout Paradise is slated to arrive on the PlayStation Store later this fall, everyone is wondering what future titles may appear in downloadable form in addition to the standard Blu-Ray disc release. One of the games that continues to pop up during this discussion is LittleBigPlanet. Considering its multiplayer-oriented structure, perhaps it would make for a perfect Store download.

But Media Molecule has already confirmed the game is only coming to Blu-Ray, and Bits Bytes took it one step further to see what's what. The Canadian PR team simply said the game would "be available at retail" and the "user generated content will be available on the PSN." Then Joystiq spoke to the game's U.S. PR manager, Scott Goryl, who further confirmed the state of LittleBigPlanet this fall.

"LittleBigPlanet is a Blu-ray Disc product exclusively for PS3. LBP will utilize much of PlayStation Network's vast functionality for online and community features, but the game will indeed be distributed as a Blu-ray Disc."

So there you have it. LittleBigPlanet will only be on real, brick and mortar store shelves and will not be coming to the virtual PlayStation Store on the PS3. However, we refuse to rule out the possibility in the future; Burnout Paradise has been out in stores since January, and won't come to the Store until this fall. You just can't predict the future, and if LBP is as popular as we expect it to be, Sony and Media Molecule may want to make the game available in as many ways as possible.

Related Game(s): LittleBigPlanet

8/15/2008 Ben Dutka

Put this on your webpage or blog:
Email this to a friend
Follow PSX Extreme on Twitter

Share on Twitter Share on Facebook Share on Google Share on MySpace Share on Delicious Share on Digg Share on Google Buzz Share via E-Mail Share via Tumblr Share via Posterous

Comments (14 posts)

Scarecrow
Friday, August 15, 2008 @ 10:35:39 PM
Reply

Good good
They gotta take advantage of ps3's blu-ray

I mean PSN is good too, but more for your casual/gameplay heavy games.

LBP has to be able to hold all that information and content on the blu-ray, and that's how it should be.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Schmitty
Friday, August 15, 2008 @ 11:12:23 PM
Reply

i thought this was gonna be a small 10 dollar game ..... i didnt know it was gonna be disc game.... any idea how much it will cost $40? $50?

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

AceTatsujin
Friday, August 15, 2008 @ 11:13:55 PM
Reply

60 dollars. They delayed the game for more than a year to add tons of content and worked very hard on it. 60 US dollars for this bad ass game is worth it. There shouldn't be any complains and let it stay on Blu-Ray.

Agree with this comment 3 up, 0 down Disagree with this comment

Reccaman18
Friday, August 15, 2008 @ 11:13:58 PM
Reply

You know, I kinda thought this game was going to be on the PSN only, but now I know it wont be on there, at least not for now.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

aaronisbla
Saturday, August 16, 2008 @ 1:26:09 AM
Reply

in order for this game to have mass appeal to all demographics, its only logical to have it in disk form

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

jonny_bolton
Saturday, August 16, 2008 @ 2:35:27 AM
Reply

Yeah for some reason I always envisiaged this being a PSN game. It just seemed to be a given. I too thought it wouldn't be a full price game, but that won't stop me from getting it.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

www
Saturday, August 16, 2008 @ 6:40:58 AM
Reply

It seems some of y'all are lost n were'nt following lbp development,this game would be very big in content n would take a lotta time to download if it was gonna be on psn,so it sure has to be on blu-ray.I thought y'all were following everythang to do with ps3.

Agree with this comment 3 up, 0 down Disagree with this comment

pavlovic
Saturday, August 16, 2008 @ 8:33:57 AM
Reply

As the big monster that the developers are claiming to be, LBP hardly will become a DLG.

I'm hooked onto this game for a long time now and can't wait to late october to get it.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

LegendaryWolfeh
Saturday, August 16, 2008 @ 1:14:34 PM
Reply

agreed, i really don't understand how anyone thought it was only gonna be a like a half-priced game or psn only =\ that thought never crossed my mind once and i can't wait for this =O I was gonna pre-order today but i'm not going to the mall till sunday or monday =\

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Daedusian
Saturday, August 16, 2008 @ 1:31:36 PM
Reply

This is a game that absolutely needs to be on blu-ray and I'm glad, for the time being, that it's going to be that way. I am so excited for this to release!

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Jeffrey
Sunday, August 17, 2008 @ 3:13:06 PM
Reply

Ben, I just preordered my copy of LBP at gamestop today, and the 2 employees told me that i would be getting skins for both GOW and HS. Do you know what the truth is on that?

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Minishmaru
Monday, August 18, 2008 @ 7:32:32 AM

I'm not Ben but yeah, when you preorder LBP I guess gamestop. You get to download kratos or nariko sackboy skins :)

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Draguss
Sunday, August 17, 2008 @ 7:49:57 PM
Reply

Too big for a PSN game, and even if it did come out for download, I wouldn't get it. I get tired enough just downloading demos, I don't go for full games, not ever since I got tired and barely let PixelJunk Monsters fininsh downlaoding. Oh and, Jeffrey, don't know what HS is suppose to mean, but I do know that there is suppose to be a GOW skin.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Minishmaru
Monday, August 18, 2008 @ 7:34:21 AM
Reply

I CANNOT WAIT! Omg...this is just gonna be sooo much fun whether its bluray or download. Its just gonna be the best 60 bucks ever spent XD

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Leave a Comment

Please login or register to leave a comment.

Our Poll

Do you regret buying the PS4 so early?
Nope, I love it!
Not really; I still play it plenty.
A little, I was hoping for more games.
Yes, I could've waited.

Previous Poll Results