PS3 News: Current PlayStation 3 Drops To $299, New Model Announced - PS3 News

Members Login: Register | Why sign up? | Forgot Password?

Current PlayStation 3 Drops To $299, New Model Announced

Update: As if you really needed to know by now, but...April Fools.  We figured Sony might be annoyed if we didn't issue the clarification, as obvious as it is. ;)

Original Story:

Well, that was tricky, Sony. You make us all think the "big announcement" is little more than a PS2 price drop, and then, you wait 24 hours to give us the bombshell. Whatever; we can roll with that!

As of Monday, April 6, the current PlayStation 3 model will drop in price to $299. This is the price cut some analysts have predicted and gamers have requested since the start of 2009, and although Sony has indeed remained insistent that they had "no such plans," the economy may have gotten to them. Either that, or they're just taking the opportunity to give everyone what they want and simultaneously provide us with a new model...an upgrade, as it turns out. This new PS3 model will feature a 160GB hard drive, and - wait for it - the return of backwards compatibility! Well, partially, anyway. They won't be re-implementing that graphics synthesizer chip from the original 60GB PS3 that allowed for almost full b/c for PS2 software. However, they have decided to bring back software emulation, which means that most all of PS1 titles will work on the machine, and "about 80%" of all PS2 software will work, too.

Furthermore, and for a limited time only, this new PS3 model will include a copy of Resistance 2, tossed in for no extra charge. This means the new SKU will come with the 160GB hard drive, Insomniac's brilliant shooter, and backwards compatibility, all for the price we're all currently used to: $399. The PS3 that's sitting on store shelves right now? That will get the $100 price drop, and of course, you won't be getting any extra goodies with it. We have heard that some retailers may do something special for this new PS3 model, too; something about Blu-Ray movie promotions has been mentioned, but there's nothing concrete just yet. We'll let you know.

So anyway, say "thank you," everyone. It's basically what you wanted.

3/31/2009 Ben Dutka

Put this on your webpage or blog:
Email this to a friend
Follow PSX Extreme on Twitter

Share on Twitter Share on Facebook Share on Google Share on MySpace Share on Delicious Share on Digg Share on Google Buzz Share via E-Mail Share via Tumblr Share via Posterous

Comments (170 posts)

Mole
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:14:56 PM
Reply

I guess the sun did shine on a dog's ass. LMAO. Good stuff Sony, let's see if Microsoft will retaliate.

Agree with this comment 3 up, 1 down Disagree with this comment

Naga
Monday, April 06, 2009 @ 5:25:52 PM

ROFL

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

BIG_E
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:20:09 PM
Reply

30 million here sony comes.

Agree with this comment 4 up, 1 down Disagree with this comment

rufii
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:22:37 PM
Reply

hardy har har happy april fools day

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Zephyr_Ex
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:23:48 PM

Yeah I thought that too.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Gogaku
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:35:56 PM

Obviously

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

chilker
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:40:51 PM

Sadly, I think you are right.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Jed
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:46:21 PM

It is way to good to be true

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

robinhood2010
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:26:11 AM

Ben did this last year with a Final Fantasy VII remake joke.

Damn you Dutka!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

D_RoyJenkins
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:23:21 PM
Reply

Is this real? This article screams April fools...is there a source? This isn't posted on the PS blog or anywhere else for that matter.

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

Perry Katy
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:26:14 PM
Reply

Okay......






















..................................................

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

Sir Shak
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:31:13 PM
Reply

Nice try .....

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

WorldEndsWithMe
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:37:41 PM
Reply

OOOOH you almost had me!

Last edited by WorldEndsWithMe on 3/31/2009 10:40:55 PM

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

txgamer
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:38:42 PM
Reply

got jokes i see

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

NoSmokingBandit
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:40:10 PM
Reply

Wow. I think Sony finally got it right.

Edit:
Dammit, i just saw this is posted on the first, although its only 11:40 on the east coast, so Ben is either in the UK, has a time machine, or is shitting us.

Last edited by NoSmokingBandit on 3/31/2009 10:41:15 PM

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

Jed
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:49:54 PM

I think it was last April 1st when he said that FFVII would get a remake.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

DIsmael85
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:40:40 PM
Reply

Dude this is seriously an April fools joke. As no store was notified of this info, only the PS2 price cut, working at the good ol' Gamestop pays off. :P

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Jed
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:46:54 PM

I second that.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

isaya85
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:43:49 PM
Reply

April fooooolssss!!!! nice try, good one though

PSN ID Biggest_GMoney

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Jonnyrage
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:44:05 PM
Reply

what a bad joke... of very bad taste :P

Agree with this comment 2 up, 3 down Disagree with this comment

Los87
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:46:21 PM
Reply

yea rright sony wouldn't make a move like that......or would they ?

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

Gregory Freeman
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:48:49 PM
Reply

at first i was like har har april fools, then i gave in and thought that maybe it was true, but now that april 1st thoughts back... but hey, here its still march 31st for another 12 mins, so one can still hope...

seriously, that price drop, would make microsoft and all their xbots fill their pants... if this is true, then april 1st is the beginning of sony's massive victory, and microsofts colossal failure..

Agree with this comment 3 up, 0 down Disagree with this comment

Acehiroku
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:49:48 PM
Reply

Dang U Ben ! U got me all hyped up, I'm about to tell all my friends who haven't got a PS3.....and then I realize...this is April

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

Banky A
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:50:28 PM
Reply

Hah!
I would think it was a April Fools joke but this article was posted on the 31st?

Still, lol

=D

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

JasperLoons
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:50:59 PM
Reply

This certainly sounds too good to be true, but would Ben be foolish enough to make this joke?
He seems like the kind of guy who would know how bad this might piss people off...

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

Jordahn
Tuesday, March 31, 2009 @ 10:56:30 PM
Reply

G otta be an April's Fool joke. I say this because it doesn't fit in with the Target PS3 80GB bundle with Resistance & Motorstorm.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Gregory Freeman
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:00:39 PM
Reply

i did some searching, turns out no such announcements exist...

[CONFIRMED AS A JOKE]

sadly to say..

Agree with this comment 4 up, 2 down Disagree with this comment

Zemus101
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:06:25 PM
Reply

lol some people actually assumed that Sony would do this! lol Life isn't that easy guys, I think I would go out and buy a 2nd ps3 just for the hell of it if this actually happened today haha

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

Zemus101
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:07:17 PM
Reply

He would have mentioned "It's not an April fools joke" lol if it were true

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

NightHawk17
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:17:09 PM
Reply

This was just cruel Ben, I guess i won't be coming here anymore......April Fools!!!!!

See what i did there?

Last edited by NightHawk17 on 3/31/2009 11:17:27 PM

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

Cpt_Geez
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:18:04 PM
Reply

Yupp its true II witness the whole damn thing GTFOH psxextreme got jokes today.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Troy Powers
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:20:55 PM
Reply

Bastard.
I don't even know why I got all hyped. I've already got a PS3.

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

piratedrunk
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:46:06 PM

lol same here.. fooled indeed.

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

ps92117
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:23:11 PM
Reply

Lol ah I was expecting something more creative Ben.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

infekt
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:23:51 PM
Reply

Nice one. I got all excited. Then I remembered what time it was on the east coast! DAMN YOU BEN!!! (in the most respectful way, of course)

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Tatsujin
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:27:42 PM
Reply

Lol @ April Fools. Ben... go outside and look at your car. I... fixed the coloring up a bit ;)

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

isaya85
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:33:30 PM
Reply

I was prepared for this I wasn't going to get punk'd again, obviously some of you don't remember last year when Ben got us with that FFVII remake article

PSN ID Biggest_GMoney

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

SerendipityDeus
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:38:18 PM
Reply

U made me cry ='( not cool ben not cool at all, I'd forgotten about april fools, then I'm reading some of the comments and my world comes crash back to reality, I think I died alittle inside lol

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

Indigo_Dingo
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:38:42 PM
Reply

If this is a joke, it lacks a punchline.

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

hart_attack
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:42:35 PM
Reply

at first i was like HOLY SH*T!! thats awesome!...but very quickly realised its not true. good one ben

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Scarecrow
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:49:00 PM
Reply

Fuck yeah!
Just for that I'm getting another one!

Been wanting to get a second one so I can LAN play and play alone with friends in the same room hehe.

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

kevinater321
Thursday, April 02, 2009 @ 4:46:22 PM

Dude, He was joking

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

WorldEndsWithMe
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:56:44 PM
Reply

Dave Chappelle: "Jokes and jokes and jokes and jokes..."

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

dso8515
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:28:22 PM

spaghetti, spaghetti, spaghetti, spaghetti

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

KevinCairo
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:56:49 PM
Reply

This would be a good idea: sell the crap out of the 160gb SKU because they would probably lose less money on it (harddrives are cheap and software emulation probably isn't too pricey), but offer the $299 SKU to please shareholders and publishers and also to shut everyone else the he11 up.

Last edited by KevinCairo on 3/31/2009 11:58:09 PM

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

InfiniteNine
Tuesday, March 31, 2009 @ 11:58:10 PM
Reply

Why would you make me want to choke you Ben? WHY!?

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

PSN _HAITIAN_JB
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:01:27 AM
Reply

That couldn't be a joke 04/06/2009 go get yours if you haven't had chance to get a PS3

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

aaronisbla
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:02:56 AM
Reply

Damn Ben, thats a cruel yet good april fools joke

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

th0mas21
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:05:39 AM
Reply

yeah ben im still pissed from last years April fools... i wanted the new discless ps3 and ffVII remake... your luck i dont have a fast car to beat your 350z with, CUZ i WOULD!!!!

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Buckeyestar
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:06:46 AM
Reply

...not...cool...

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Cuetes
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:07:50 AM
Reply

yeah...good try.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Scarecrow
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:18:55 AM
Reply

Oh god, I forgot it's April 1st

Ben you bastard! :D
Haha I think my comment is the pinnacle of ownage...I got so owned, dammit!

lol oh well,

Agree with this comment 3 up, 0 down Disagree with this comment

ThugNificent101
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:25:24 AM
Reply

Damn.... Got me good i have to admit... forgot about april fools day for a minute

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

inkme101
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:26:33 AM
Reply

that is just plain heartless !

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Qubex
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:30:07 AM
Reply

Well done Sony!!!

:)

Or maybe not if it is an April's Fool joke...

Q!

"i am home"

Last edited by Qubex on 4/1/2009 12:44:45 AM

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

petethepanda
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:35:07 AM
Reply

Man, you guys are so cool, posting something on the 31st to try to "get" everyone.

God I hate this April Fools nonsense. It's even more obnoxious when people extend it beyond 4/1 in an attempt to be "funnier" or whatever.

Agree with this comment 2 up, 3 down Disagree with this comment

inkme101
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:40:31 AM
Reply

THIS JUST IN : gow3 and gt5 to be released on april 6th as well.


LOLOLOLOL

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

DaNgerSteVe
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:44:15 AM
Reply

haha nice try ben, i almost fell for it but i realized today is the crappy day of jokes. Thanks for a crappy joke

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

Qubex
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:47:39 AM
Reply

I think it is an April's Fools Joke... I just checked on the FT (Financial Times) website... a very respectable financial website as many of you would know, and there is no mention of it... it would most definitely be there...

So the joke is on us... LOL!

Q!

"i am home"

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

robinhood2010
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:31:10 AM

You think highly of the gaming society.

Show of hands, who even knew FT existed?

Agree with this comment 3 up, 1 down Disagree with this comment

Blaiyan
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:36:24 PM

*scratches head*

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

somethingrandom
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:54:00 AM
Reply

You could have made the joke less obvious...

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

ps92117
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:58:36 AM
Reply

Sony: "Tomorrow ps3 will get a price drop,and GOW3, GT5 and ICO3 will be released."
Me:"Oh my gat, it its gadzilla!"

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

psplayer
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:00:27 AM
Reply

No really I was pretty pissed when I read this.

Then I realized the date.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Ben Dutka PSXE [Administrator]
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:22:54 AM
Reply

Man, you guys are gonna be apologizing like crazy when you wake up tomorrow and an official press release will be spread all over the Internet. ;)

Agree with this comment 3 up, 0 down Disagree with this comment

InfiniteNine
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:45:56 AM

Well now I'm going to have to postpone getting my PS3 to see if this is true. ):

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

www
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:26:42 AM

We can't be fooled the second time,you'll owe us apologies.

Agree with this comment 3 up, 0 down Disagree with this comment

JofaMang
Wednesday, April 01, 2009 @ 9:39:35 AM

People who take this seriously enough that they won't visit the site anymore... well, sucks to be them.

If it is true, then awesome, Sony doing a good thing, veiling its authenticity in the shroud of April 1st. TBH though I lean about 95% to the April 1st theory. If it is an April fools joke, double awesome. Andy Kaufman AWESOME.

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

inkme101
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:31:39 AM
Reply

dont toy with our emotions!

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

WolfCrimson
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:32:31 AM
Reply

If it's not Ben's april fool's joke, then it's sony's.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

yak4life85
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:33:39 AM
Reply

That would be awesome could pick up another ps3 for the other room. Too bad it's too good to be true.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

yak4life85
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:39:35 AM
Reply

A lot of stuff is gonna be spread across the Internet tomorrow, most of it false. I won't believe any major press releases from Sony or any other company tomorrow. You know April fools and all.

Last edited by yak4life85 on 4/1/2009 1:42:04 AM

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

SaintX
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:40:23 AM
Reply

Well guys, i've got a good feeling that the news might be true. Well first of all, why would Ben want to make up this whole news up? well it could be a very good april's fool joke to us, but what might other people think of it? especially the medias, Ben could get into serious trouble for reporting this kind of false information. Worst, he could even get sued for reporting false news. Think about what would really happen to this site's credibility if this news were to turn out to be fake. If Ben was really making this news up so to be as an april's fool joke, then Ben is really playing a dangerous game here.

Agree with this comment 1 up, 3 down Disagree with this comment

weeee
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:50:31 AM

Ben is DANGEROUS. lol. its a joke dude. too much free stuff in one bundle lol.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Qubex
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:56:58 AM

Yes Weeee! I think you are right!

I guess Ben will have the last laugh!

Q!

"i am home"

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

BigTonesAUS
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:00:48 AM
Reply

HAHA, nice one mate, i see what you did there...

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

crapreviews
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:01:32 AM
Reply

lol lol lol lol lol lol lol

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

sunspider13
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:05:58 AM
Reply

I'm from the Show Me state and you'll have to show me! And if it's not a joke, well then Woohoo!!!!

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

Giukbulu
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:14:00 AM
Reply

Or is this the big thing that u guys been keeping from us....???

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

LimitedVertigo
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:16:14 AM
Reply

It's obvious that this article is fake. No other game site is posting this news, clearly if this was true it would be big enough to be news worthy. Ben, I will never trust you again, well maybe..but ya.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Naga
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:24:57 AM
Reply

ZOMG PS3 sell over 9000

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

artson1966
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:27:58 AM
Reply

If this is an April fools joke, a lot of peeps would be taking this as a cold and cruel joke. I really don't care about the price cut cuss I have my 2 PS3's, but for those that really want one and can't afford the 400 smacks this could be a really cruel joke if it isn't true....

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

BlinkBoy
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:43:02 AM
Reply

No link to source, too much good news - cant have price drop and backwards compatibility and all that at once, very weak april fools.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

faraga
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:44:20 AM
Reply

i was about to punish myself for buying my ps3 a year too early untill i started reading the comments and thought: "owww yeah.."

best news would be a firmware upgrade with full software based bc, so my 40gb ps3 eats ps2 games as well since i dont have any ps1 games.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Excellen
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:48:02 AM
Reply

" 3/31/2009 Ben Dutka "

If you're going to lie at least do it on the right day

The conditions of an aprils fools day joke are:
A. Be on aprils fools day
B. Be a joke

this is neither

Agree with this comment 2 up, 2 down Disagree with this comment

Arvis
Wednesday, April 01, 2009 @ 1:55:30 PM

What? You've never posted before now, so why do you care so much?

-Arvis

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Zemus101
Wednesday, April 01, 2009 @ 3:06:27 AM
Reply

lol it was an admirable effort Ben, you've lost some fans me thinks lol

Agree with this comment 0 up, 2 down Disagree with this comment

Qubex
Wednesday, April 01, 2009 @ 3:12:48 AM

Zemus101; I don't think it is a train smash mate! A joke is a joke... let's be adults about it. Ben is doing just fine!

Surely we have greater things to worry about in our lives than a freaking price cut... get a life!

Q!

"i am home"

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

Douchebaguette
Wednesday, April 01, 2009 @ 3:14:31 AM
Reply

Damnit. I didn't even know what day it was today. xD

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

Zemus101
Wednesday, April 01, 2009 @ 3:24:52 AM
Reply

Qubex, omagosh mate! I got shot down! lol umm... i was joking too mate lol

Actually, I currently don't have much else going on... I live for price cuts!

Last edited by Zemus101 on 4/1/2009 3:26:47 AM

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

robinhood2010
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:33:50 AM

BOOM headshot.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Qubex
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:56:54 AM

No worries mate! Qubex reloads :)

Q!

'i am home"

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

xnonsuchx
Wednesday, April 01, 2009 @ 3:45:42 AM
Reply

If it's NOT an April Fools' joke, does this mean that they're technically dropping the 160GB bundle model down $100 to $399.99 (with the added backward compatibility) and once 80GB models are gone, the bundle will be the only option? Or are they maybe hoping to have something else ready by the time 80GB models sell out for $299.99?

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Masry_XI
Wednesday, April 01, 2009 @ 4:18:52 AM
Reply

aprils fool cause its toooooo good to be true.
i wish they focus more on dropping game prices cause its too damn expensive

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

TEG3SH
Wednesday, April 01, 2009 @ 4:33:49 AM
Reply

booooohhhhhoooooo ben
anyway it is a good april fool:), this trend has to stop
lol @ the guy who is gonna key scratch ur car. serve u right ha hha

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

Crudii
Wednesday, April 01, 2009 @ 4:46:31 AM
Reply

YES!!! its a joke!..thank god! HAA to all of you who thought this was real! If the price cut were to happen now i'd kill myself for buying the ps3 months back! I don't care, I feel like being selfish today..:p

Agree with this comment 0 up, 2 down Disagree with this comment

isaya85
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:21:09 AM
Reply

Ok ben if its not a joke I will be one of the 1st to apologize, I don't think it would be to good to be true its highly plausible we know they're going to price cut sooner or later

PSN ID Biggest_GMoney

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

slayerkillemall
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:24:17 AM
Reply

@ben its not about the ps3 itself,its about the sites credibility,truly i hope this is not a joke,if it is this site is no better than microsoft...

Agree with this comment 1 up, 8 down Disagree with this comment

www
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:25:01 AM
Reply

Oh....HA-HA-HA....funny,way to go Ben!

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

slackernz
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:38:06 AM
Reply

This is either an Aprils fool joke or Ben is secretly sleeping with the CEO of Sony :D

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

Qubex
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:58:12 AM

Eeewwwhhh slackernz

Q!

"i am home"

Last edited by Qubex on 4/1/2009 7:58:47 AM

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

robinhood2010
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:39:07 AM
Reply

Ben Dutka was a reporter and a fiend.

One night he's writing false news on PS3 price cuts craaazier than usual; mommy sues him for malpractice to defend herself, he doesn't like that.

Not. One. Bit.

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

th0mas21
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:05:13 AM

took me a second, not bad though ;)

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Zaben
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:49:11 AM
Reply

Hah. Wasn't fooled for even a second.
Somehow I knew the joke would be something about all the price cut and B/C nonsense.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Riku994
Wednesday, April 01, 2009 @ 6:07:36 AM
Reply

Lol, I forgot it was April Fool's day... nice try Ben.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

BigT_1980
Wednesday, April 01, 2009 @ 6:07:56 AM
Reply

You know we wouldn't have this problem if we followed Chuck Norris's calendar because, Chuck Norris' calendar goes straight from March 31ST to April 2ND because no one fools Chuck Norris!!!

Agree with this comment 6 up, 0 down Disagree with this comment

djduke316
Wednesday, April 01, 2009 @ 6:12:57 AM
Reply

APRIL FOOLS!

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

JaXXX
Wednesday, April 01, 2009 @ 6:30:12 AM
Reply

C'mon Ben! We are better than this!!! Seriously....u had me in the beginning until i looked at my mobile and saw the date)) But still...very very good joke))

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

JaXXX
Wednesday, April 01, 2009 @ 6:31:11 AM
Reply

BigT_1980
HAHAHAHAHAHA!!! where did г get this lame stuff?!?! HAHAHA!!!

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

rell
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:01:05 AM
Reply

Idk about this, I will check official ps3 blog

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Karosso
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:06:36 AM
Reply

hahahahaha!!!!
Its so obvious its a April 1st joke... or is it?
Sure it is!!!!

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Blaiyan
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:27:28 AM
Reply

It would be so nice if that were real and consequently had the effect I want it to have.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

CH1N00K
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:44:09 AM
Reply

It would be even funnier if other publications picked up this article and started spreading it around...then Sony would have to make another statement saying it wasn't true..or come through with it..lol.

Agree with this comment 6 up, 0 down Disagree with this comment

Prevent
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:50:52 AM
Reply

God bless SONY<3<3

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

TEG3SH
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:04:34 AM
Reply

it is official check sony blog now
wow ben u know everthing about everything
i will start i apologize

Agree with this comment 0 up, 2 down Disagree with this comment

Juanalf
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:09:29 AM
Reply

Good one Ben,Unlike many I have a sense of humor.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

zerostar39
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:13:22 AM
Reply

I was so hyped about this I only read half the article. Then I threw on some pants and ran outside. Got in my car and started speeding over to best buy to pick up a new PS3. I was too excited and accidentally hit this old lady pulling out of the grocery store! When I went to check if she was alright, she was like "ohhhh my neck!" I felt SO bad, not a good start to my day. After the ambulance came and took to the ER, and I gave my info to the police, I got back in my car with my ticket, and carefully headed over to best buy. The guy working there told me they haven't been notified of any price reductions of the PS3... I was angry, and confused. So all in all, good april fools joke Ben...

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

TEG3SH
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:16:01 AM
Reply

^^^^^^ lol
but he did say it will start in monday so it is all ur fault:)

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

zerostar39
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:40:22 PM

haha oh yeah... I guess im not as good with the april fools joke as some people are ;-)

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

gumbi
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:16:37 AM
Reply

weak ben... you totally had me for the first 1 1/2 paragraphs, then i remembered what day it is. good one.

that was a bout 15 seconds of immense false hope that i could be playing again by next week sometime... guess i'll just have to keep waiting to see what happens next in Valkyria Chronicles.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

pyro117
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:23:12 AM
Reply

Hey Ben, Kotaku has picked up this article and says it is one of the worst April fools jokes.

And yeah, posting the article on 3/31/2008 caught me off guard as well. If it was posted on 4/1/2009 like it should have been, well then I would not have been so easily fooled for a while (about a minute or so).

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

th0mas21
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:52:05 AM

ha this is pretty good i had to seach a little bit, finally found it through his twitter links.

he basically has a good bad and ugly april fools list... some of them are pretty funny... and how dare he put this one under "The Worst (not funny, very annoying)"

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Gone
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:26:32 AM
Reply

Life is too short to wait for a price drop.

Ben you left out the part where you buy any PS3 and get a free PSP.

Last edited by Gone on 4/1/2009 8:30:21 AM

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

Robochic
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:36:58 AM
Reply

Man i want to think its real but i'm so not sure. BTW someone put a link on the sony blogs on this article lol. I'll just wait and see, but if it is a Aprils fool joke it was a really good one. Hats off to ya BEN!

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

crawdaddy
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:39:36 AM
Reply

Not funny! Seriously!!!!!!!!!!!

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Jordahn
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:41:44 AM
Reply

Looks like this site is making some waves. Nice...

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

rell
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:58:31 AM
Reply

ben is hilarious

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

rell
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:59:12 AM
Reply

Im glad I got a ps3

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Orvisman
Wednesday, April 01, 2009 @ 9:37:50 AM
Reply

You had me there for a second Ben.

Also, you made Kotaku's worst April Fool's joke list. Congrats!

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

FreQaZoiD
Wednesday, April 01, 2009 @ 9:38:52 AM
Reply

What a tease... LMAO

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Daedusian
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:00:20 AM
Reply

Damn.. well at least you reminded me it's April Fools Day.. now I'll be prepared for my classes coming up lol. =)

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Juanalf
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:00:38 AM
Reply

wow Ben no one fell for it, this proves that you have smart people in your blog. If it was posted any where else everyone would have gone crazy but here at psxe we are just smarter than everyone else lol.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

JofaMang
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:04:56 AM
Reply

As i said above, this is pure Andy Kaufman style, where after the joke is done, even the most astute leave a bit of room for belief in the joke.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Ben Dutka PSXE [Administrator]
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:25:19 AM
Reply

I have no further comment yet, but I would like to add that Kotaku is a colossal waste of space, anyway...we couldn't possibly care less about what they thought. Heh.

Agree with this comment 12 up, 1 down Disagree with this comment

rell
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:44:05 AM

Now that ben I know is not a joke kotaku=fail.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Orvisman
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:45:52 AM

I agree!

But I still can't help but read it... It's like a car wreck that every one slows down to see.

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

Jordahn
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:50:21 AM

I'm not reading Kotaku, and I have no plan to.

Agree with this comment 3 up, 0 down Disagree with this comment

Daedusian
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:52:59 AM

Ben, they're just jealous..

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

Orvisman
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:36:26 PM

They are so pro 360 it isn't even funny.

But they did love LBP and Killzone 2. ;)

They, however, are good for a scoop or two. Even Ben has sourced them a few times.

Still, they are so far up Bill Gates' bum the whites of their eyes are brown.

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

Scarecrow
Thursday, April 02, 2009 @ 12:34:57 AM

Kotaku is garbage!
Has always been

Kotaku better keep their Pinocchio nose out of PSXEXTREME!

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

JofaMang
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:27:27 AM
Reply

There are still a percentage of people who believe Andy Kaufman faked his own death!

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Ben Dutka PSXE [Administrator]
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:57:12 AM

Oh, he DID. ;)

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

tu24
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:59:33 AM
Reply

HAHAHA someone is quite funny. No source.
april fools.

almost got me there. but once you said R2 then it was kinda unbelievable.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Totalz
Wednesday, April 01, 2009 @ 11:00:35 AM
Reply

If this is an April fools I will physically kill every member of Sony's board and PR team.

Agree with this comment 1 up, 2 down Disagree with this comment

tlpn99
Wednesday, April 01, 2009 @ 11:01:51 AM
Reply

I forgot today was April Fools Day oh well lets see what tomorrow brings us hey lol :)

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Totalz
Wednesday, April 01, 2009 @ 11:04:23 AM
Reply

Ben Dutka you made me cry...

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

sunspider13
Wednesday, April 01, 2009 @ 11:15:25 AM
Reply

ROFL

Agree with this comment 1 up, 1 down Disagree with this comment

Abidan13
Wednesday, April 01, 2009 @ 11:39:06 AM
Reply

Hmmm. Which was more emotionally devastating: this or IGN's Legend of Zelda movie trailer? Granted IGN spent 6 months putting it together.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

killzone100
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:04:49 PM
Reply

So how much money is that in pounds? £200?

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

D_RoyJenkins
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:07:54 PM
Reply

hey guys, Secret multiplayer skins have been released for Killzone 2....you can play as Emperor Visari and General Radec check it out
http://www.killzone.com/kz/news.psml?kz_news_article=Secret+Multiplayer+Characters+Revealed

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Robertson99
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:12:05 PM
Reply

I know it's April Fools Day and everything, but don't you think it'd be pretty hypocritical of Ben to post this after his rant on 'journalists' making stuff up earlier on in the year?

By the way, I read yesterday that the PS2 price drop doesn't affect the UK. Is this true? And if so, will the PS3 (if not true, eventual) pricedrop be the same??

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

NoSmokingBandit
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:46:43 PM

No, its not hypocritical. Ben isnt making up random statistics to prove a point that doesnt exist. Hes just making up absolutely everything to fool us. No malice or negative intentions here.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Robertson99
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:47:00 PM

I'm not argueing against him, I'm actually sticking up for him believe it or not, all these people that are saying, stuff like "Good one Ben, you really had us there" are saying he's making it up, which in all honesty, is what an April fools joke is, but when he's previously gone on about stuff being made up...ah never mind. I don't belive in April fools anyway, so can I believe in this?:P

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

phudge_supreemz
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:41:30 PM
Reply

What's the beef with kotaku?

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

PANICinc
Wednesday, April 01, 2009 @ 12:43:03 PM
Reply

Joke? Ha ha ha

Not a Joke? WOW!!!

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

MadKatBebop
Wednesday, April 01, 2009 @ 2:17:28 PM
Reply

Damn, I hope its not an April fools joke.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Gregory Freeman
Wednesday, April 01, 2009 @ 3:57:14 PM

liking your avatar ;)

Agree with this comment 4 up, 0 down Disagree with this comment

shaydey77
Wednesday, April 01, 2009 @ 4:06:12 PM
Reply

LOL!! You got me hook line and sinker Ben...completely forgot the day!!:D..Thankfully im a late post today and had a chance to read the other comments!!:L:D

i was getting all excited too coz April 6th is my birthday!!..That was sooo mean..Congradulations to a job well done!!

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

JiggleBeetz
Wednesday, April 01, 2009 @ 5:49:12 PM
Reply

aw damn april fool's day

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

SubjectiveTruth
Wednesday, April 01, 2009 @ 7:57:16 PM
Reply

You did that really well. The fake link was in a spot were nobody would really care to click.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

556pineapple
Wednesday, April 01, 2009 @ 8:54:29 PM
Reply

Last year's joke was way to obvious (anyone remember the PS3 with no blu-ray drive that cost only $100?) This one's a little more subtle, but still transparent. Nice try, you almost had me this time.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

fatelementality
Wednesday, April 01, 2009 @ 9:12:01 PM
Reply

Oh crap.........people have just been lying to me the whole day? My god......my dog wasn't rabid? What have I done?

Agree with this comment 2 up, 0 down Disagree with this comment

JimmyVaudeville
Wednesday, April 01, 2009 @ 9:42:48 PM
Reply

Ya almost had me! I was SO mad about SONY releasing backwards compatibility only on the new consoles if it was software based...and then I scrolled down to the comments section!

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

JasperLoons
Wednesday, April 01, 2009 @ 10:30:27 PM
Reply

So mean Ben. I wasn't around for your April Fools joke last year, so I wasn't on my guard. I actually called someone last night when I first read it.

I did make sure to mention there wasn't a source though, so I wasn't completely fooled.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

OriginalSin
Thursday, April 02, 2009 @ 2:02:33 AM
Reply

Haha nice one. I bet there are a couple of people out there that is pretty p***** off with you. But hey a joke is a joke and that was a good one. Cruel, but still very good.

Yesterday the funniest thing happened with a friend of ours. He got stuck in an elevator... He called us plus the management and all that. But seeing it was April Fools no believed him and just thought it was a joke...

Meanwhile he was really stuck and everyone ignored him... Eventually 4 Hours later he convinced us and we got someone to get him out.

What a day to actually find yourself in such a situation... How's that for S**** luck.

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Robochic
Thursday, April 02, 2009 @ 8:30:41 AM
Reply

Ben, I'm dying inside LOL. GOOD ONE!

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

JofaMang
Thursday, April 02, 2009 @ 9:34:48 AM
Reply

I just saw Andy Kaufman's corpse, and it saddens me so~

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

scifianthony
Friday, April 03, 2009 @ 9:18:10 AM
Reply

I do not respect Sony because they are greedy and un-customer friendly. I hate Sony’s penchant for pricy proprietary products, and they frequently come across as indifferent to their customers’ desires. Even though many customers want backwards compatibility and a $100.00 price drop for the PS3, Sony stubbornly doesn’t give a hoot during these tough economic times. Need more proof that Sony is stubborn? When my backwards compatible PS3 stopped working, a Sony tech support rep gave me the choice of either shipping the unit in for repair or exchanging it at the store where it was purchased. After I exchanged the unit at the store, I found the new unit was not backwards compatible as the tech support representative suggested. However, that was not the only mistake that led me into forfeiting my limited edition PS3. On the Sony Customer Loyalty site for training retail sales associates – Sony’s own training module erroneously stated all PS3 was backwards compatible. If you think these mistakes would persuade Sony’s tech support Manager Noland Haas into replacing my inadvertently surrendered backwards compatible unit, you would be wrong. After confirming they had backward-compatible units on hand, Mr. Hass instead offered me four games and a “Thank you” for giving them opportunity to correct their mistakes. And apparently Sony’s legal department feels the same way. They lacked the professional courtesy to respond to my certified letter that conveyed my threat to sue. So don’t be fool into drinking the Kool-Aid; Sony does not care about honoring you as a customer. I am tired of Sony’s attitude of “We’ll give you what WE want and you’ll like it, saps!”I don’t think Microsoft has such a dismissive attitude towards their customers, so I respect them more and I’m glad they’re kicking Sony’s stubborn, arrogant a**. And by the way, does Sony own this site? The editor seems like a giddy Sony shill. Ugh. I’d appreciate a little more journalistic objectivity and less high-pitched groupie squealing, please.

Agree with this comment 0 up, 1 down Disagree with this comment

Frenchy17
Friday, April 03, 2009 @ 11:54:02 AM

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

___________
Sunday, April 05, 2009 @ 8:07:00 AM
Reply

yous are complaning about the price.
here in oz were paying 700 bucks for one.
plain with no game bundled nothing.
and i was stupid enough to buy one on launch for 1000 bucks.
no wonder the 360 is selling better 400 bucks for the pro 60GB with 2 games HDMI cable against 700 for a 80GB ps3 no games no cable.
i know wich one i would buy

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Leave a Comment

Please login or register to leave a comment.

Our Poll

Will the PS4 continue to outsell the Xbox One?
Definitely. Microsoft has no hope.
Probably, but it will be a tight race.
I doubt it; Xbox One will come back.
No, PS4 will falter over the years.

Previous Poll Results