PS3 News: Sacred 2: Fallen Angel Emerges With May 12 Date - PS3 News

Members Login: Register | Why sign up? | Forgot Password?

Sacred 2: Fallen Angel Emerges With May 12 Date

Those of you waiting for a decent hack 'n slash action/RPG that would remind you of Champions of Norrath were likely disappointed when Sacred 2: Fallen Angel didn't hit store shelves on March 24.

For some reason, it missed that release date and since then, has kinda dropped off the radar. But GameSpot has confirmed that the new release date is May 12, and this time, we shouldn't have to suffer through any more delays. We do, however, have some potentially bad news: the publisher told GameSpot that the PlayStation 3 version of the game wasn't "finished yet," but it's still on track to launch alongside the 360 version on the aforementioned date. ...well, that's nice, but why are they behind on the PS3 version? That's almost never a good sign, but we'd like to hope that both versions will be almost identical (as most all third-party multiplatform titles are these days). We'll just cross our fingers regarding this subject, but getting back to the launch date, European gamers will have to wait until June to play it on either the PS3 or 360. The game's European distributor, Deep Silver, said it will release on June 5. We're hoping it'll be worth the wait and in the meantime, feel free to check around for more info; we've got videos and screenshots and all that good stuff.  And yes, there's plenty of gameplay footage.

We really miss the good ol' days of CoN and Baldurs Gate: Dark Alliance, which is why we're so excited for Sacred 2. We're not expecting a Game of the Year blockbuster, but we'd love some straight-up action/RPG entertainment.

Related Game(s): Sacred 2: Fallen Angel

4/18/2009 Ben Dutka

Put this on your webpage or blog:
Email this to a friend
Follow PSX Extreme on Twitter

Share on Twitter Share on Facebook Share on Google Share on MySpace Share on Delicious Share on Digg Share on Google Buzz Share via E-Mail Share via Tumblr Share via Posterous

Comments (11 posts)

godsman
Saturday, April 18, 2009 @ 11:55:56 AM
Reply

Is this gonna be another port? I haven't played the first one, is it any good?

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

migabyte
Saturday, April 18, 2009 @ 12:14:51 PM
Reply

Another mediocre game that will be ported to PS3 poorly and Xbox dorks will brag about....I don't even know why I care about them....spending to much time on the internet these days.

Agree with this comment 2 up, 1 down Disagree with this comment

Zemus101
Saturday, April 18, 2009 @ 2:04:24 PM
Reply

I've been looking forward to this game for a few months now, hope It's decent cuz I'm gonna pick it up when I can.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

SerendipityDeus
Saturday, April 18, 2009 @ 3:39:21 PM
Reply

Nice, may 12 is my birthday, maybe I'll pick this up if its any good, I need a good rpg to keep me busy, I'm getting bored of my games lol

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Alienange
Saturday, April 18, 2009 @ 6:51:01 PM
Reply

They're behind on the PS3 version because they want to add a little more on there ... just because one consoles dvd9 is filled up doesn't mean a developers creativity has dried up. At least that's what I'm hoping. PS3 version FTW !

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

Zemus101
Saturday, April 18, 2009 @ 6:58:15 PM
Reply

Alienange. Here's hoping! I didn't think of that, mostly cuz I think that's wishful thinking.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

RoyBrown
Saturday, April 18, 2009 @ 8:38:45 PM
Reply

Never heard of this game.

Hope it turns out to be good.

Kinda sick of getting hyped for games.

Would love something to surprise me.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Oyashiro
Saturday, April 18, 2009 @ 9:35:23 PM
Reply

I have absolutely no enthusiasm for this because of that horrible screen shot.

Last edited by Oyashiro on 4/18/2009 9:35:35 PM

Agree with this comment 1 up, 0 down Disagree with this comment

godsman
Saturday, April 18, 2009 @ 9:38:12 PM

yea the screenshots doesn't make me want to own or even play the game.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

crawdaddy
Sunday, April 19, 2009 @ 10:36:51 AM
Reply

Yeah! It looks like a pretty crappy cheap game that will probably cost 60 bucks. Ill pass on this one, but then again I have to pass on all of them for a good while until I can afford to repair, or replace my 600.00 brick.

Last edited by crawdaddy on 4/19/2009 10:42:38 AM

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Douchebaguette
Sunday, April 19, 2009 @ 6:27:24 PM

Tbh the trailer says it all. F**k am I buying this game. Looks worth a try to rent though. See where I get to from there.

And btw. The PS3 may be a brick, but at least it ain't a 360, where it s**ts out a brick that hangs out of it.

Agree with this comment 0 up, 0 down Disagree with this comment

Leave a Comment

Please login or register to leave a comment.

Our Poll

What do you think of the Destiny beta?
It's awesome! Can't wait for September!
It's only good, but I'm having fun.
Eh, it's okay, but I expected more.
It sucks, period.

Previous Poll Results